Indiánův rok
II. a V.oddělení
V letošním školním roce se vydalo II. a V. oddělení pod vedením paní vychovatelky Gavorové a Bumbalové po stopách indiánů s názvem ,,Indiánův rok”. Vhodnou motivací jsme děti začlenily do této celoroční hry a v polovině září se kmeny Apačů a Inků sešly na válečné poradě a představily se navzájem svými indiánskými jmény. Vznikla také indiánská hymna, která byla postupně doprovázena zpěvem a pohybem.
Září - ,,Měsíc šťastného lovu”
- V rámci spolupráce s rodiči jsme podnikli indiánskou výpravu do stolařství k panu Häuslerovi (získali jsme materiál pro výrobu totemu, amuletů a šperků).
- Výroba indiánů a indiánských amuletů z přírodnin (práce s kameny, vlnou, dřevem a peřím).
- Pohybová hra v parku ,,Ulov si bizona” (běh, hod, práce s lanem).
Říjen - ,,Měsíc rozbouřených vod”
Týdny tvořivých indiánů:
- výroba indiánských draků a mandal
- pohybové hry v tělocvičně s názvem ,,Indiánská stezka” (rychlost, hbitost a zapamatování indiánských symbolů)
- spolupráce s knihovnou: četba vhodných knih s výchovným využitím ,,Dědo ty jsi indián” a ,,Indiánské pohádky”
- vydlabávání dýní, výroba strašidel pro strašidelnou školu
Listopad - ,,Měsíc válčícího bojovníka”
- předvedení bojového umění žáka T. Adamčíka
- sebevzdělávání dětí: ,,Indiáni a jejich tradice”
- příprava na vánoční jarmark: práce s keramikou (knoflík pro štěstí, svícínky, andílci),
práce s papírem (vánoční přáníčka), práce s přírodninou (šiškoví indiáni)
Prosinec - ,,Měsíc lesní moudrosti”
- vánoční turnaj v bowlingu mezi kmenem Apačů a Inků
- pohybové hry v tělocvičně ,,Andělsko-čertovské soutěže” (závod družstev s rekvizitami)
- malování čertů, andělů a Mikuláše
- výzdoba jídelny dekorativními plastickými vločkami
- výrobky na vánoční jarmark
Leden - ,, Měsíc indiánského šamana”
- návrhářská dílna- výroba čepic s bambulemi, modřanská keramika, výroba vloček
- zimní sporty na sněhu
Únor - ,,Měsíc rychlého oře”
- Valentýn- výroba srdíček
- práce s korálky - navlékání na drátek a tvarování do srdíčka
- výroba a zdobení indiánských masek